Duidelijk, groot & opvallend: Signing bij Safaripark Beekse Bergen

Geschreven door Pip Cloo op 6 augustus 2020

Niet alleen de horeca, bioscopen en sportscholen waren sinds maart een tijdje gesloten, ook Safaripark Beekse Bergen in Hilvarenbeek is een maand dicht geweest. Gelukkig schijnt nu de zon weer letterlijk en figuurlijk en zijn de hekken heropend. We spraken Marco Zwerver, eerste medewerker educatie en beleving, over het dierenpark en de nieuwe manier van bezoeken.

Volop bezoekers
Normaal gesproken lopen, staan en zitten de bezoekers van Safaripark Beekse Bergen dicht op elkaar. Dat is nu helemaal anders. Marco: “We hebben wat aanpassingen moeten doen, zodat iedereen met een gerust hart het park kan bezoeken. Daarom hebben we momenteel geen voederpresentaties, rijden er geen bussen door de safari en zijn het aantal plekken op de boot beperkt tot zestien families per keer. Per dag zijn er voor het park een gemaximaliseerd aantal tickets beschikbaar en werken we met zeven tijdsloten van een half uur. Hierbij gaan we ervan uit dat een deel van de bezoekers eerst naar de safari toe gaat en het andere deel start met de wandeling door het park.” De aanpassingen zijn even wennen, maar er zijn gelukkig nog voldoende bezoekers die het park weten te vinden. Ook zitten bijna alle vakantiehuisjes deze zomer volgeboekt.

Begeleidende bordjes
In het park zelf zijn de nodige maatregelen getroffen om de bezoekers op de huidige situatie te attenderen. Marco: “Er lopen crowdmanagers rond en zij hebben ondersteuning van begeleidende bordjes op de wandelroute. De situatie wijst zichzelf en we merken dat mensen vanuit zichzelf afstand houden in het park. Daar waar nodig vind je bordjes, wachtrijaanduiding, vloerstickers en desinfectiepalen.” De corona artikelen die Marco bij Q-Promotions liet drukken zijn van de ingang tot achter in Safaripark Beekse Bergen te vinden.

Ongoing project
Q-Promotions is sinds vorig jaar leverancier van Safaripark Beekse Bergen. Marco: “We hadden altijd al veel lopende drukwerkprojecten. Toen we er in 2019 een parkeerplaats bijkregen werd de druk op één partij te groot en zijn we met Q-Promotions in zee gegaan. Q-Promotions is hierin momenteel onze grootste partner voor marketingdrukwerk. Ze maken mooie en nette producten, voor een schappelijke prijs.” Q-Promotions verzorgt onder andere de signing in het park en op de parkeerplaatsen. Marco licht toe: “Dit is eigenlijk een ‘ongoing project’, want aan de hand van de diensten, aangepaste routes en een nieuwe huisstijl moeten er telkens borden bijkomen.” Het hoofddoel van de bewegwijzering op de parkeerplaats? Duidelijk, groot en opvallend. Marco: “Het is de bedoeling dat de bezoeker vanaf moment één de weg kan vinden; van de parkeerplaats, naar de ingang van het park of de safari, door het park heen en weer terug naar de uitgang.”

 

Onmisbare toevoeging
Eigenlijk is alles bij Safaripark Beekse Bergen een ongoing project vertelt Marco: “Je moet als dierentuin blijven vernieuwen om bezoekers te prikkelen. De focus van de laatste jaren ligt voornamelijk bij de logistiek: hoe kunnen we alle bezoekers kwijt op zo’n manier dat de beleving optimaal blijft? Wat er in de eerste fase van de parkeerplaatsen gebeurde is al positief uitgepakt; waar het voorheen een chaos was, kunnen bezoekers nu steeds beter hun bestemming vinden. De borden van Q-Promotions zijn hierbij een waardevolle en onmisbare toevoeging.”

 

 

De Doloris identiteit in drukwerk

Geschreven door Pip Cloo op 30 juli 2020

Doloris slogan

Doloris in Tilburg viert dit jaar zijn eerste verjaardag. De rooftopbar en Meta Maze zijn in een jaar uitgegroeid tot een van de grootste publiekstrekkers van de stad. In april 2019 monteerde Q-Signing de gevelverlichting op de zijkant van het pand. Nu, iets meer dan een jaar later heropent Doloris, na een quarantaineperiode, haar deuren. Matthijs Verhagen, hoofd marketing, vertelt over deze prachtige locatie en alle aanpassingen die er zijn gedaan om nog steeds van het unieke doolhof te kunnen genieten.

Voldoende ruimte
De Meta Maze, oftewel het doolhof, werd in februari al vernieuwd. Matthijs: “De doorgangen zijn vernieuwd en er zijn onderdelen aangepast en toegevoegd.” Om het doolhof weer open te kunnen stellen voor bezoekers zijn er wat extra aanpassingen gedaan. Zo is de routing naar het doolhof toe duidelijker aangegeven, kunnen de bezoekers ervoor kiezen om handschoentjes te dragen en wordt ze gevraagd voldoende afstand te nemen. Matthijs: “Met deze aanpassingen hebben we ervoor kunnen zorgen dat we inmiddels weer 20 bezoekers per uur in het doolhof kunnen ontvangen. Het doolhof is 400m2, wat betekent dat iedereen voldoende ruimte zou moeten hebben. Voorheen mochten er namelijk 40 bezoekers per uur naar binnen toe.”

Doloris menukaarten

De tweede verdieping
De bezoekers van het doolhof ervaren de aanpassingen als positief, waardoor Doloris in de feedback hoog scoort op het gebied van veiligheid en hygiëne. Matthijs: “Je merkt dat de bezoekers enthousiast zijn en zin hebben om weer iets te ondernemen na een tijd thuis te hebben gezeten. Het aantal bezoekers krabbelt langzaam weer op.” Dat aantal ziet Doloris ook stijgen in de rooftopbar. Hier kan, vanwege de ruimte, de inrichting eenvoudig ruim opgezet worden. Matthijs: “Om meer ruimte te creëren in de rooftopbar hebben we de wachtruimte voor het doolhof verplaatst naar de tweede verdieping. Hier is een extra wachtruimte, voorheen evenementenlocatie, ingericht zodat er in de rooftopbar meer plek is voor gasten. Matthijs: “We willen de mensen een zo’n leuk mogelijke tijd laten beleven. De rooftopbar biedt een vakantiegevoel en is een ‘getaway’ in Tilburg.

Visuele identiteit
Voor wie een stukje van het doolhof mee naar huis wil nemen, is er beneden bij de hoofdingang een shop met merchandise ingericht. Hier vind je – door Q-promotions gedrukte – T-shirts, notitieboekjes, kussentjes, stickers, kleurboeken en totebags. Matthijs: “Het is van belang om de visuele identiteit van Doloris door te vertalen naar producten in de winkel. De variatie maakt het een leuk geheel; zo kun je bijvoorbeeld het patroon van de stoelzittingen in de bar terugvinden op de kussens in de shop.”

Kies maar
Matthijs vertelt dat Doloris destijds op zoek was naar lokale drukwerkpartner om zich mee te verbinden. Hij vertelt: “Je komt dan al snel uit bij Q-Promotions, omdat zij een grote en kwalitatief hoogstaande partij zijn in Tilburg. We vinden de manier waarop er meegedacht wordt erg prettig. De spullen worden nooit aan ons verkocht: wij dragen een idee aan en Q-Promotions vertaalt dat op de juiste manier naar een product. Alles wordt voor je geregeld, uitgezocht en gemaakt. Vanuit Doloris hoeven we enkel een keuze te maken tussen de ideeën die Q-Promotions aanbiedt. Bij Q-Promotions weten ze waar ze het over hebben en wij vertrouwen erop dat ze onze ideeën kunnen realiseren voor een goede prijs.” Leuk feitje: onder de eerste 10 bezoekers van Doloris was Dorus van Q-Signing, een eer die nooit meer vergaat.

 

Positieve stickers voor Princenbosch

Geschreven door Pip Cloo op 29 juli 2020

In Molenschot, vlakbij Breda, vind je de prachtige golfbaan Princenbosch. Hier komen de vele leden wekelijks, of misschien wel dagelijks, langs voor een ontspannen potje golf. Voor en na de sessie kan de bezoeker genieten van een heerlijke kop koffie of lunch op het clubhuis. We spraken eigenaar Richard Beenackers over zijn lievelingssport, de gang van zaken in 2020 en wat Q-Promotions hier heeft kunnen betekenen.

Positieve stickers
De golfbaan is even dicht geweest, maar sinds een paar weken kan er weer volop gegolfd worden bij Princenbosch. Richard: “We zijn blij dat we weer open zijn, al hebben we natuurlijk wel de nodige maatregelen moeten treffen.” Zo heeft Richard desinfecteermateriaal zoals pompjes en palen laten bedrukken, heeft Q-Signing zowel binnen als buiten bewegwijzering aangebracht, zijn de menukaarten vervangen door placemats en zitten er stickers met aanwijzingen op de tafels. Richard: “We willen in onze communicatie zoveel mogelijk focussen op het positieve, daarom hebben we er bewust voor gekozen om in plaats van te vertellen wat niet mag, te vertellen wat wel mag.”

Baanpassingen
Op de baan zelf zijn ook de nodige aanpassingen gedaan. Er mogen geen harken geplaatst worden, er zijn andere holecups gekomen, de bezoeker mag de vlaggenstok niet vastpakken en de prullenbakken zijn van de baan verwijderd. Richard: “Per 1 juli zijn de kleedkamers en daarmee de douches weer open. Echter zit er een limiet op het aantal personen dat hier per keer aanwezig mag zijn. In het clubhuis zelf kan ik binnen 250 man kwijt, dat mogen er nu 100 zijn. Maar, ik ben al blij met ieder beetje meer. We zijn immers al van 30 naar 100 gasten binnen gegaan.”

Met een gerust hart
Gelukkig komen de bezoekers van Princenbosch nog steeds graag naar de golfbaan toe en zijn ook de reacties op de aanpassingen positief. Richard vertelt: “De bewegwijzering spreekt onze gasten aan, er wordt positief gereageerd op de menukaarten en je merkt dat iedereen ziet dat we bewust omgaan met de situatie. De mensen komen met een gerust hart naar de golfbaan toe en dat is voor mij het belangrijkst. Iedereen is hier te gast en mensen voel zich thuis, dit moet zo blijven.”

Eigen twist
Princenbosch en Q-Promotions werken sinds een jaar samen. Richard: “Ze schakelen snel, de prijzen zijn goed en Q-Promotions denkt graag mee. Ze geven een eigen twist aan jouw idee en dat werkt. Daarnaast hoef je niet na te denken over bijvoorbeeld materialen, dit wordt voor je gedaan. Het voortraject verloopt altijd prima, de afhandeling is goed en eventuele problemen worden snel en netjes opgelost.”

Voorbeeldfunctie
In de komende periode is het belangrijk voor Princenbosch om de regels in acht te blijven nemen en te hopen op versoepelingen, aldus Richard. Hij vertelt: “We willen onze gasten een leuke horecaervaring blijven bieden. Het bezoek moet ontspannen en sociaal blijven, met de 1,5 meter in het achterhoofd. Hierin heeft Princenbosch een voorbeeldfunctie.” Richard sluit al met een positieve noot: “Er wordt meer gegolfd dan ooit, omdat veel mensen dit jaar niet op vakantie gaan. Daarnaast is golf geen contactsport, waardoor mensen vooral nu graag komen sporten. Dit zou deze zomer in ons voordeel kunnen werken!”

 

 

De IJzeren Man: klaar voor toerist in eigen land

Geschreven door Nick Grein op 8 juli 2020

De IJzeren Man terras

Ruim een jaar geleden werd de IJzeren Man in Vught overgenomen door een nieuwe eigenaar. Hij blies een frisse wind door het pand heen, waarbij alle onderdelen van deze prachtige locatie op de schop zijn gegaan. Het restaurantgedeelte is verbouwd, de zalen en het strandpaviljoen zijn voorzien van een nieuw interieur en buiten staan nu onder andere heerlijke loungebanken. Loes van Montfort, Marketing Manager IJzeren Man, licht toe: “We zijn open voor iedereen, van zowel het zakelijke publiek tot de recreatieve gast.” Ook binnen de huidige regels van het RIVM probeert het personeel van de IJzeren Man overal een mouw aan te passen en dat is nu precies waar Q-Promotions om de hoek komt kijken.

Duidelijke looproutes
De huidige tijd vraagt om maatwerk en creatief (mee)denken. Loes vertelt: “Op het terras is momenteel plek voor 400 gasten en naar de regels van het RIVM 100 personen binnen. Onze gasten moeten reserveren om binnen te zitten en zowel buiten als binnen wordt de 1,5 meter afstand gewaarborgd.” Q-Promotions heeft door middel van signing op de vloer looproutes aangegeven, zodat de bezoeker zijn weg naar de tafel en het toilet kan vinden. Loes: “Op het strand hebben we schotten op de vloer geplaatst, zodat onze bezoekers dichter bij het water kunnen zitten. Ook hier vindt de gast pijlen op de vloer, aangebracht door Q-Promotions, voor een veilige looproute.” De toepassing van vloerstickers bleek nog niet zo simpel te zijn. Loes: “We hebben 4 verschillende ondergronden en dat, in combinatie met strandzand, zorgde voor een uitdaging.” Q-Promotions wist uiteindelijk met het juiste materiaal sticker alles op te lossen en gebruikte spray voor de signing op het terras dicht bij het water.

QR-code systeem

Scan en bestel
Een ander onderdeel van de nieuwe bedrijvigheid bij de IJzeren Man zijn de QR-codes op de tafels. Q-Promotions drukte de stickers met QR-code, die de gast kan scannen om een bestelling met behulp van zijn of haar eigen telefoon te plaatsen. In eerste instantie was het idee om de QR-codes alleen op het strandterras toe te passen deze zomer, maar gezien de huidige omstandigheden werkt nu het gehele Strandhuys terras via dit systeem. Loes: “In de eerste paar dagen hebben bijna 85 procent van onze gasten gebruikgemaakt van de QR-codes en we ontvangen tot op de dag van vandaag enkel positieve reacties. Mensen hoeven niet te wachten, kunnen makkelijker bestellen en betalen via dit systeem. Hierdoor houdt het personeel meer tijd over voor persoonlijk contact met de klant.”

Heldere handleiding
Naast de QR-codes en vloersigning verzorgde Q-Promotions de bedrukking van de menukaarten, het borrel- en bitesboekje, de forex kunststofkaarten en de bordjes voor de uitleg over het QR-codesysteem. Deze forex kunststofkaarten bijvoorbeeld zijn makkelijk te desinfecteren na gebruik door de gast en verblijden de klant die liever ‘iets in zijn handen heeft’. Loes: “Alles bij elkaar zorgen de aanpassingen voor een heldere ‘handleiding’ over de gang van zaken binnen de IJzeren Man. Al bij binnenkomst vind je het eerste huisregelbord, vanaf daar wordt de klant naar de tafel begeleid en blijven de ‘instructies’ volgen tot aan het einde van het bezoek.”

Forex menukaart

Samenwerkingscriteria
De keuze voor een samenwerking met Q-Promotions is gemaakt op basis van verschillende gronden. Loes: “We wilden graag onze bedrukking op korte termijn realiseren, gebruik maken van bepaalde druktechnieken en de kosten drukken. Op basis van deze drie criteria zijn we voor een samenwerking met Q-Promotions gegaan. Sinds de start van de samenwerking heb ik een vast contactpersoon bij Q-Promotions, hierdoor krijg ik altijd snel een reactie als er iets geregeld moet worden. Daarnaast wordt er eerlijk gecommuniceerd over de haalbaarheid: als woensdag wordt beloofd, is het woensdag binnen. De samenwerking loopt wat ons betreft erg vlot. Na alle aanpassingen die Q-Promotions heeft gedaan is de IJzeren Man helemaal klaar voor de toerist in eigen land!

‘We moeten positief en creatief blijven.’

Geschreven door Odette van der Veeken op 1 april 2020

 

Tommy Grein

Signing op locatie, Stay Safe pakketten en veiligheidsschermen. Het zijn zomaar wat activiteiten waarmee Tommy Grein, oprichter en eigenaar van Q-Promotions en Q-Signing, creatief om probeert te gaan met het aanbieden van diensten. Hij vertelt hoe hij omgaat met deze bizarre situatie.

Lees hier verder

Drukwerk stansen in een eigen vorm

Geschreven door Danique Roestenburg op 10 september 2018

stansen

Drukwerk laten stansen? Kat in ’t bakkie voor Q-Promotions! Dankzij prestigieuze machines als de Heidelberg en de Zünd kunnen we je drukwerk in allerlei gedurfde vormen afwerken. Een flyer over kattenvoeding laat je bijvoorbeeld stansen in de gestalte van een kat. Of wat dacht je van een origineel visitekaartje met een gestanst logo, patroon of naam? En een levensgroot kartonnen reclamepaneel in een specifieke vorm is gegarandeerd een visueel hoogstandje – van even hoogwaardige kwaliteit natuurlijk – waarmee je een onuitwisbare indruk maakt. Maar wat is dat stansen nu precies en waarom is het eigenlijk goedkoper om bestaande stansvormen te gebruiken? Lees hier verder

7 tips om een effectieve roll up banner te maken

Geschreven door Nick Grein op 18 januari 2018

rollup banner maken

Sta je met je bedrijf, winkel of vereniging op een evenement of beurs, dan kan een goede banner niet ontbreken. Een roll up banner functioneert eigenlijk net als een advertentie of flyer. Je wilt kort en krachtig duidelijk maken wat je te bieden hebt en je producten of diensten promoten. Lees hier onze tips voor een goed ontwerp voor je roll up banner. Lees hier verder

Zakelijke kerstkaarten versturen, waarom en hoe?

Geschreven door Nick Grein op 8 december 2017

Zakelijke kerstkaart drukken

Ga jij een leuke kerstgroet sturen naar je collega’s en/of relaties? Maak er iets leuks van! Kerstkaarten sturen en ontvangen is en blijft een traditie. Want een echt kaartje blijft toch persoonlijker dan een mailtje. Zakelijke kerskaarten versturen is ook helemaal niet moeilijk. Je bestelt de kerstkaarten gewoon online, laat ze helemaal naar jouw zin drukken en ook nog versturen. Lees hier verder

De kracht van een gepersonaliseerde gedrukte mailing

Geschreven door Nick Grein op 31 maart 2017

gedrukte mailing versturen

Tegenwoordig verstuur je alle soorten berichten snel en gemakkelijk online. Je online bereik is groot en een e-mailcampagne is vaak goedkoop. Maar iedereen ontvangt een steeds grotere stroom aan, voornamelijk digitale, informatie. Hoeveel nieuwsbrieven ontvang jij bijvoorbeeld wekelijks in je mailbox? Juist, probeer dan nog maar eens op te vallen met je mailing.

Lees hier verder