De IJzeren Man: klaar voor toerist in eigen land

Ruim een jaar geleden werd de IJzeren Man in Vught overgenomen door een nieuwe eigenaar. Hij blies een frisse wind door het pand heen, waarbij alle onderdelen van deze prachtige locatie op de schop zijn gegaan.

Drukwerk en signing de ijzeren man

Het restaurantgedeelte is verbouwd, de zalen en het strandpaviljoen zijn voorzien van een nieuw interieur en buiten staan nu onder andere heerlijke loungebanken. Loes van Montfort, Marketing Manager IJzeren Man, licht toe: “We zijn open voor iedereen, van zowel het zakelijke publiek tot de recreatieve gast.” Ook binnen de huidige regels van het RIVM probeert het personeel van de IJzeren Man overal een mouw aan te passen en dat is nu precies waar Q-Promotions om de hoek komt kijken.

Duidelijke looproutes

De huidige tijd vraagt om maatwerk en creatief (mee)denken. Loes vertelt: “Op het terras is momenteel plek voor 400 gasten en naar de regels van het RIVM 100 personen binnen. Onze gasten moeten reserveren om binnen te zitten en zowel buiten als binnen wordt de 1,5 meter afstand gewaarborgd.”Q-Promotions heeft door middel van signing op de vloer looproutes aangegeven, zodat de bezoeker zijn weg naar de tafel en het toilet kan vinden. Loes: “Op het strand hebben we schotten op de vloer geplaatst, zodat onze bezoekers dichter bij het water kunnen zitten. Ook hier vindt de gast pijlen op de vloer, aangebracht door Q-Promotions, voor een veilige looproute.” De toepassing van vloerstickers bleek nog niet zo simpel te zijn. Loes: “We hebben 4 verschillende ondergronden en dat, in combinatie met strandzand, zorgde voor een uitdaging.” Q-Promotions wist uiteindelijk met het juiste materiaal sticker alles op te lossen en gebruikte spray voor de signing op het terras dicht bij het water.

Signing op tafel

Scan en bestel

Een ander onderdeel van de nieuwe bedrijvigheid bij de IJzeren Man zijn de QR-codes op de tafels. Q-Promotions drukte de stickers met QR-code, die de gast kan scannen om een bestelling met behulp van zijn of haar eigen telefoon te plaatsen. In eerste instantie was het idee om de QR-codes alleen op het strandterras toe te passen deze zomer, maar gezien de huidige omstandigheden werkt nu het gehele Strandhuys terras via dit systeem. Loes: “In de eerste paar dagen hebben bijna 85 procent van onze gasten gebruikgemaakt van de QR-codes en we ontvangen tot op de dag van vandaag enkel positieve reacties. Mensen hoeven niet te wachten, kunnen makkelijker bestellen en betalen via dit systeem. Hierdoor houdt het personeel meer tijd over voor persoonlijk contact met de klant.”

Heldere handleiding

Naast de QR-codes en vloersigning verzorgde Q-Promotions de bedrukking van de menukaarten, het borrel- en bitesboekje, de forex kunststofkaarten en de bordjes voor de uitleg over het QR-codesysteem. Deze forex kunststofkaarten bijvoorbeeld zijn makkelijk te desinfecteren na gebruik door de gast en verblijden de klant die liever ‘iets in zijn handen heeft’. Loes: “Alles bij elkaar zorgen de aanpassingen voor een heldere ‘handleiding’ over de gang van zaken binnen de IJzeren Man. Al bij binnenkomst vind je het eerste huisregelbord, vanaf daar wordt de klant naar de tafel begeleid en blijven de ‘instructies’ volgen tot aan het einde van het bezoek.”

Menukaart

Samenwerkingscriteria

De keuze voor een samenwerking met Q-Promotions is gemaakt op basis van verschillende gronden. Loes: “We wilden graag onze bedrukking op korte termijn realiseren, gebruik maken van bepaalde druktechnieken en de kosten drukken. Op basis van deze drie criteria zijn we voor een samenwerking met Q-Promotions gegaan. Sinds de start van de samenwerking heb ik een vast contactpersoon bij Q-Promotions, hierdoor krijg ik altijd snel een reactie als er iets geregeld moet worden. Daarnaast wordt er eerlijk gecommuniceerd over de haalbaarheid: als woensdag wordt beloofd, is het woensdag binnen. De samenwerking loopt wat ons betreft erg vlot. Na alle aanpassingen die Q-Promotions heeft gedaan is de IJzeren Man helemaal klaar voor de toerist in eigen land!