In dit blogbericht willen we daarom graag ingaan op vijf originele manieren om jouw flyer in te zetten en hopelijk weer meer op te laten vallen tussen de vele andere flyers.
Persoonlijk contact voor een goede eerste indruk
Flyers worden vaak ingezet als eerste middel om iemand kennis te laten maken met een product, dienst of website. Ze worden dan bijvoorbeeld grootschalig verspreid in winkelcentra, brievenbussen of per mail. Echter, een grote valkuil van deze verschillende verspreidingsmethoden is het ontbreken van persoonlijk contact.
Natuurlijk is het erg tijdrovend om met iedereen een persoonlijk gesprek aan te gaan voordat je een flyer geeft, maar je zult zien dat mensen wel enthousiaster worden over je product of dienst. Om effectief en persoonlijk flyers te verspreiden, is het erg waardevol om van tevoren goed na te denken wie jouw doelgroep is en waar je deze het best kan bereiken. Zorg er dan wel voor dat je ze aanspreekt op een locatie waar ze niet al te veel haast hebben. Als laatste tip geven we je graag mee dat een glimlach al heel goed kan bijdragen aan de eerste indruk over jouw product of dienst. Ga dus geen standaard verhaaltje af, maar probeer de aandacht te trekken met leuke vragen en speel in op de behoeften van jouw doelgroep.
Flyers meesturen met bestelling
Ook als klanten al weten van jouw product of dienst, of er zelfs al gebruik van hebben gemaakt, kan je alsnog flyers inzetten met verdere promotie als doel. Een leuk voorbeeld hiervan is meesturen met een bestelling. Vooral een flyer met daarop een leuke kortingsactie kan dan effectief zijn. Deze kan namelijk een tweede aankoop stimuleren, maar het komt ook voor dat een klant zo tevreden is dat deze jouw product of dienst in combinatie met de kortingscode aanraadt binnen zijn of haar netwerk. Of verwerk bijvoorbeeld een rebus of andere puzzel in het ontwerp van je flyer. Zo laat je je doelgroep interactief bezig zijn met je merk en zullen ze je beter blijven onthouden.
Flyer als verzamelobject
Heb je veel informatie die je wilt delen met je klanten? Overweeg dan een serie flyers te ontwikkelen die je doelgroep kan sparen. Denk aan een serie met recepten voor lekkere cocktails bij de slijterij, aan een serie fotografietips bij een fotozaak of een stapel flyers bij de kapper met verschillende ‘how-to’s voor als je zelf je haar op wilt steken.
Fleshanger of deurhanger
Een flyer in een originele vorm valt meer op dan een standaard A6 of A7. Kies je voor een flyer in de vorm van een fleshanger of deurhanger, dus met een gat erin, dan kun je hem aan allerlei voorwerpen hangen. Aan een fles wijn op tafel, aan de deur van een hotelkamer, aan het stuur van een nieuw af te leveren fiets, aan een product in je winkel dat je wilt promoten etc.
Loyaliteit door spaarkaart
Het laatste idee om jouw flyer net iets meer te laten opvallen is door er een spaarkaart aan toe te voegen. Zowel nieuwe als bestaande klanten kunnen hiermee sparen voor korting of andere extra’s door herhaaldelijk gebruik te maken van jouw producten of diensten. Hiermee creëer je dus een loyaliteitsgevoel ten opzichte van je bedrijf of merk. Terwijl dit vroeger nog een veelgebruikte vorm van promotie was, zie je spaarkaarten tegenwoordig bijna alleen nog maar in supermarkten. Ideaal voor jou dus om op te vallen tussen alle informatieve flyers.