Signing met een kroon

Voetbalclub Willem II en Q zijn al tijden dikke vrienden. Q-promotions verzorgde over de afgelopen jaren dan ook al op meerdere gebieden het drukwerk & signing voor het Koning Willem II Stadion.

Koen van Raak, uitvoerder bij Q, vertelt over de samenwerking voor een van de grootste opdrachten tot nu toe: de vernieuwing van de signing op de Kingside. 

Nieuw jasje 

In april 2020 kwam er een grote aanvraag bij Q binnen: Willem II wilde de zijkant van het stadion vernieuwen. Daar hingen, de toen al, 15-jaar oude doeken, die half naar beneden kwamen. Bovendien waren de panelen oud, geelbeslagen en verweerd. Kortom: hét visitekaartje van het stadion was toe aan een nieuw jasje. Koen: “Naast een schilder voor het ijzerwerk, was Willem II op zoek naar een partner voor het vernieuwen van de prints. Daarnaast was er de wens om de ramen ‘one vision’ te maken, waarbij er wel naar buiten maar niet naar binnen toe gekeken kan worden.” Koen is aan de hand van deze aanvraag gaan bekijken en bedenken wat Q voor Willem II kon betekenen. “We hebben metingen gedaan, een plan gemaakt en een offerte opgesteld. Aan de hand daarvan begon de ontwerpfase.”

Belanghebbenden 

Verschillende partijen hadden inspraak op het ontwerp van de nieuwe Kingside. Zowel de directie van Willem II en supporters van de club, als de Gemeente Tilburg dachten mee over de uitkomst. Koen: “We hebben voor de beste uitkomst een combinatie gemaakt van verschillende disciplines die we in huis hebben. Hier vallen onder de verschillende plaktechnieken, het gebruik van one vision voor de bekleding van de raampartijen en onze kennis over het ophangen van grote doeken.”

   

Juiste expertise 

Begin september kwam er een akkoord op de offerte, de opdracht moest eind september afgerond worden. Koen: “We zijn met volle vaart in het project gedoken.” Binnen Q werken mensen die weten wat ze doen, zodoende is er onderling veel overleg gepleegd om het juiste team voor de uitvoer van deze opdracht samen te stellen. Koen: “Intern schakelen we binnen de verschillende vakgebieden met degene die verstand heeft van de aangevraagde opdracht. Onze monteurs bijvoorbeeld denken mee in het gehele proces, zij geven daarnaast advies.”

Op tijd 

Het hele project van tekentafel tot bestellingen en montage tot plakwerk heeft in totaal ruim drie weken gekost. Koen: “Dat is enorm snel voor een project van deze omvang. We zaten aan een strakke deadline gebonden, maar hebben het toch voor elkaar gekregen om alles binnen de gewenste tijd op te leveren.” Momenteel pronken de letters van Kingside, samen met het Kingside logo en clublogo op de buitenkant van het Koning Willem II Stadion. ‘Het geeft te allen tijde, de spelers leeuwenmoed.’