Vele soorten drukwerk inzetten als effectieve bedrijfsreclame

Geschreven door Karen Foesenek op 15 februari 2016

bedrijfsreclame 2

Als jouw bedrijf opvalt in de massa van bedrijven en concurrenten, dan heeft dat vele voordelen. Potentiële klanten moeten je makkelijk kunnen vinden, maar je kan bijvoorbeeld ook denken aan mogelijk nieuwe werknemers die jouw bedrijf in top of mind hebben. Bedrijfsreclame is een belangrijk middel om dit te kunnen bereiken.

Bedrijfsreclame voor een professionele uitstraling

Hoewel opvallen en je bedrijf onderscheiden van andere bedrijven een belangrijk doel is van reclame, heeft reclame maken voor jouw bedrijf nog meer voordelen. Door constant op meerdere manieren reclame te maken draag je namelijk bij aan het idee van herhaling. Hoe vaker mensen jouw bedrijf voorbij zien komen, hoe meer het in de top of mind komt en dat kan uiteindelijk weer leiden tot meer omzet. Bovendien draagt bedrijfsreclame bij aan een professionele uitstraling van je bedrijf met een eigen identiteit en huisstijl die meestal leiden tot positieve gedachtes over je bedrijf.

Van spandoek drukken tot raamstickers

Dat bedrijfsreclame effectief is en verschillende functies kan hebben is nu wel duidelijk. Maar wat zijn nou eigenlijk de mogelijkheden op het gebied van drukwerk? Wat dacht je van een gepersonaliseerd spandoek of gevelbeplating om buiten duidelijk te maken dat jouw bedrijf hier is gevestigd en te laten zien waar jullie je dagelijks mee bezig houden en wat jullie kunnen betekenen voor potentiële klanten. Ook raamstickers of opvallende beachflags kun je zo plaatsen dat ze vanaf buiten de aandacht trekken.

Buiten reclame maken is niet het enige wat kan. Je kunt er ook voor kiezen om het interieur van jouw bedrijf te voorzien van spandoeken, banners, vloerstickers, presentatiewanden, folders en ga zo maar door. Niet alleen leuk en informatief voor (potentiële) klanten die al binnen zijn, maar vaak ook voor de eigen medewerkers.

Eigen ontwerp

In welke vorm dan ook, bedrijfsreclame (zowel binnen als buiten) is altijd een goed idee. U kunt de reclamemiddelen zelf volledig naar eigen wensen ontwerpen of laten ontwerpen. Wij raden u aan niet alleen te focussen op het totale plaatje en de uitstraling, maar ook op ogenschijnlijk kleinere zaken als de (schrijf)stijl van de reclamemiddelen.

Ook opvallen?

Wil je advies over met welke reclamemiddelen jij je bedrijf op een leuke manier kunt laten opvallen in de hedendaagse massa van bedrijven? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!