Positieve stickers voor Princenbosch

Geschreven door Pip Cloo op 29 juli 2020

In Molenschot, vlakbij Breda, vind je de prachtige golfbaan Princenbosch. Hier komen de vele leden wekelijks, of misschien wel dagelijks, langs voor een ontspannen potje golf. Voor en na de sessie kan de bezoeker genieten van een heerlijke kop koffie of lunch op het clubhuis. We spraken eigenaar Richard Beenackers over zijn lievelingssport, de gang van zaken in 2020 en wat Q-Promotions hier heeft kunnen betekenen.

Positieve stickers
De golfbaan is even dicht geweest, maar sinds een paar weken kan er weer volop gegolfd worden bij Princenbosch. Richard: “We zijn blij dat we weer open zijn, al hebben we natuurlijk wel de nodige maatregelen moeten treffen.” Zo heeft Richard desinfecteermateriaal zoals pompjes en palen laten bedrukken, heeft Q-Signing zowel binnen als buiten bewegwijzering aangebracht, zijn de menukaarten vervangen door placemats en zitten er stickers met aanwijzingen op de tafels. Richard: “We willen in onze communicatie zoveel mogelijk focussen op het positieve, daarom hebben we er bewust voor gekozen om in plaats van te vertellen wat niet mag, te vertellen wat wel mag.”

Baanpassingen
Op de baan zelf zijn ook de nodige aanpassingen gedaan. Er mogen geen harken geplaatst worden, er zijn andere holecups gekomen, de bezoeker mag de vlaggenstok niet vastpakken en de prullenbakken zijn van de baan verwijderd. Richard: “Per 1 juli zijn de kleedkamers en daarmee de douches weer open. Echter zit er een limiet op het aantal personen dat hier per keer aanwezig mag zijn. In het clubhuis zelf kan ik binnen 250 man kwijt, dat mogen er nu 100 zijn. Maar, ik ben al blij met ieder beetje meer. We zijn immers al van 30 naar 100 gasten binnen gegaan.”

Met een gerust hart
Gelukkig komen de bezoekers van Princenbosch nog steeds graag naar de golfbaan toe en zijn ook de reacties op de aanpassingen positief. Richard vertelt: “De bewegwijzering spreekt onze gasten aan, er wordt positief gereageerd op de menukaarten en je merkt dat iedereen ziet dat we bewust omgaan met de situatie. De mensen komen met een gerust hart naar de golfbaan toe en dat is voor mij het belangrijkst. Iedereen is hier te gast en mensen voel zich thuis, dit moet zo blijven.”

Eigen twist
Princenbosch en Q-Promotions werken sinds een jaar samen. Richard: “Ze schakelen snel, de prijzen zijn goed en Q-Promotions denkt graag mee. Ze geven een eigen twist aan jouw idee en dat werkt. Daarnaast hoef je niet na te denken over bijvoorbeeld materialen, dit wordt voor je gedaan. Het voortraject verloopt altijd prima, de afhandeling is goed en eventuele problemen worden snel en netjes opgelost.”

Voorbeeldfunctie
In de komende periode is het belangrijk voor Princenbosch om de regels in acht te blijven nemen en te hopen op versoepelingen, aldus Richard. Hij vertelt: “We willen onze gasten een leuke horecaervaring blijven bieden. Het bezoek moet ontspannen en sociaal blijven, met de 1,5 meter in het achterhoofd. Hierin heeft Princenbosch een voorbeeldfunctie.” Richard sluit al met een positieve noot: “Er wordt meer gegolfd dan ooit, omdat veel mensen dit jaar niet op vakantie gaan. Daarnaast is golf geen contactsport, waardoor mensen vooral nu graag komen sporten. Dit zou deze zomer in ons voordeel kunnen werken!”