De kracht van een gepersonaliseerde gedrukte mailing

Geschreven door Lukas Appeldoorn op 31 maart 2017

gedrukte mailing versturen

Tegenwoordig verstuur je alle soorten berichten snel en gemakkelijk online. Je online bereik is groot en een e-mailcampagne is vaak goedkoop. Maar iedereen ontvangt een steeds grotere stroom aan, voornamelijk digitale, informatie. Hoeveel nieuwsbrieven ontvang jij bijvoorbeeld wekelijks in je mailbox? Juist, probeer dan nog maar eens op te vallen met je mailing.

Korte aandachtsspanne online

De aandacht voor digitale informatie is beperkt door de vele afleidingen die er online zijn. Er zijn dan allerlei factoren die je aandacht snel wegnemen. Een notificatie van een nieuw Facebook bericht of een nieuwe mail die binnenkomt, een advertentie, of er schiet je iets te binnen wat je nog snel even opzoekt op Google. Je volledige aandacht bij één taak houden is met al deze prikkels erg lastig.

Onze aandachtsspanne is de afgelopen jaren steeds korter geworden, zeker online. Om op te vallen is het dus zeker geen slecht idee om (voor een keer) een gedrukte mailing in te zetten.

Persoonlijk gericht drukwerk zorgt voor meer aandacht

Persoonlijk geprinte mailings zijn tegenwoordig minder gebruikelijk. Juist daardoor valt het meer op. Je kijkt per dag meerdere malen in je mailbox en klikt daar snel door allerlei berichten heen. Ter vergelijking, hoe vaak loop je naar je brievenbus?

De tastbare post behandelen is dus minder een routine dan je online post doorwerken. Bovendien voel je je als ontvanger meer betrokken bij een persoonlijk geadresseerde brief met postzegel. Door deze persoonlijke touch nemen mensen eerder de tijd om het aandachtig te lezen.

Gepersonaliseerde printmedia is dus meer aanwezig en krachtiger dan een online bericht. Je kunt gepersonaliseerde mailingen gebruiken voor reclamedoeleinden maar ook je uitnodigingen voor een feest zijn specialer via papier. Het is juist bijzonder om nog eens een persoonlijk kaartje of brief te ontvangen. En een mooie uitnodiging is meteen een leuke herinnering om te bewaren.

Van drukker tot deurmat

Een e-mailcampagne is goedkoop maar door de voordelen van een geprinte mailing is de kans groter dat persoonlijk drukwerk uiteindelijk meer oplevert. Dat is zeker een investering waard. De kosten van drukken vallen sowieso mee, zeker met een totaalpakket. Je mailing kan namelijk compleet verzorgd worden met een optimaal productieproces en aflevering in één. Hierbij kan ook de vormgeving verzorgd worden. Alleen het aanleveren van een adressenlijst is dan in principe al genoeg.

Compleet verzorgd drukwerk

Als eerste stemmen we alle wensen af. Wil je bijvoorbeeld uitnodigingen versturen, een kaartje, brieven in enveloppen, folders, brochures, noem maar op. Bij elke vorm krijg je advies over de juiste papiersoort. De papiersoort bepaalt bijvoorbeeld ook het gewicht van de mailing en dat heeft weer invloed op de verzendkosten.

Verder kun je denken aan het inprinten van unieke inloggegevens. We denken altijd met je mee en kunnen uitgebreid advies geven over alle mogelijkheden, of gewoon de hele vormgeving voor jou verzorgen. Als alles is afgestemd op jouw wensen kan het complete pakket gedrukt worden. De adressen worden ingeprint op de kaart, brief, envelop of op een losse adresdrager. Het drukwerk wordt vervolgens ingestoken, gecouverteerd of geseald. Zo is het meteen klaar voor verzending.

Rechtstreeks verzonden

Ook de verzending wordt voor jou verzorgd. De mailing gaat vanaf de drukker meteen door naar de post. Je hebt er zelf geen omkijken naar. Zo kun je snel en gemakkelijk een persoonlijke mailing van hoge kwaliteit versturen.

Q-Promotions neemt je dus al het werk uit handen. Wil je meer informatie over alle mogelijkheden voor het versturen van een persoonlijke mailing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of vraag meteen een offerte aan.