De Doloris identiteit in drukwerk

Geschreven door Pip Cloo op 30 juli 2020

Doloris slogan

Doloris in Tilburg viert dit jaar zijn eerste verjaardag. De rooftopbar en Meta Maze zijn in een jaar uitgegroeid tot een van de grootste publiekstrekkers van de stad. In april 2019 monteerde Q-Signing de gevelverlichting op de zijkant van het pand. Nu, iets meer dan een jaar later heropent Doloris, na een quarantaineperiode, haar deuren. Matthijs Verhagen, hoofd marketing, vertelt over deze prachtige locatie en alle aanpassingen die er zijn gedaan om nog steeds van het unieke doolhof te kunnen genieten.

Voldoende ruimte
De Meta Maze, oftewel het doolhof, werd in februari al vernieuwd. Matthijs: “De doorgangen zijn vernieuwd en er zijn onderdelen aangepast en toegevoegd.” Om het doolhof weer open te kunnen stellen voor bezoekers zijn er wat extra aanpassingen gedaan. Zo is de routing naar het doolhof toe duidelijker aangegeven, kunnen de bezoekers ervoor kiezen om handschoentjes te dragen en wordt ze gevraagd voldoende afstand te nemen. Matthijs: “Met deze aanpassingen hebben we ervoor kunnen zorgen dat we inmiddels weer 20 bezoekers per uur in het doolhof kunnen ontvangen. Het doolhof is 400m2, wat betekent dat iedereen voldoende ruimte zou moeten hebben. Voorheen mochten er namelijk 40 bezoekers per uur naar binnen toe.”

Doloris menukaarten

De tweede verdieping
De bezoekers van het doolhof ervaren de aanpassingen als positief, waardoor Doloris in de feedback hoog scoort op het gebied van veiligheid en hygiëne. Matthijs: “Je merkt dat de bezoekers enthousiast zijn en zin hebben om weer iets te ondernemen na een tijd thuis te hebben gezeten. Het aantal bezoekers krabbelt langzaam weer op.” Dat aantal ziet Doloris ook stijgen in de rooftopbar. Hier kan, vanwege de ruimte, de inrichting eenvoudig ruim opgezet worden. Matthijs: “Om meer ruimte te creëren in de rooftopbar hebben we de wachtruimte voor het doolhof verplaatst naar de tweede verdieping. Hier is een extra wachtruimte, voorheen evenementenlocatie, ingericht zodat er in de rooftopbar meer plek is voor gasten. Matthijs: “We willen de mensen een zo’n leuk mogelijke tijd laten beleven. De rooftopbar biedt een vakantiegevoel en is een ‘getaway’ in Tilburg.

Visuele identiteit
Voor wie een stukje van het doolhof mee naar huis wil nemen, is er beneden bij de hoofdingang een shop met merchandise ingericht. Hier vind je – door Q-promotions gedrukte – T-shirts, notitieboekjes, kussentjes, stickers, kleurboeken en totebags. Matthijs: “Het is van belang om de visuele identiteit van Doloris door te vertalen naar producten in de winkel. De variatie maakt het een leuk geheel; zo kun je bijvoorbeeld het patroon van de stoelzittingen in de bar terugvinden op de kussens in de shop.”

Kies maar
Matthijs vertelt dat Doloris destijds op zoek was naar lokale drukwerkpartner om zich mee te verbinden. Hij vertelt: “Je komt dan al snel uit bij Q-Promotions, omdat zij een grote en kwalitatief hoogstaande partij zijn in Tilburg. We vinden de manier waarop er meegedacht wordt erg prettig. De spullen worden nooit aan ons verkocht: wij dragen een idee aan en Q-Promotions vertaalt dat op de juiste manier naar een product. Alles wordt voor je geregeld, uitgezocht en gemaakt. Vanuit Doloris hoeven we enkel een keuze te maken tussen de ideeën die Q-Promotions aanbiedt. Bij Q-Promotions weten ze waar ze het over hebben en wij vertrouwen erop dat ze onze ideeën kunnen realiseren voor een goede prijs.” Leuk feitje: onder de eerste 10 bezoekers van Doloris was Dorus van Q-Signing, een eer die nooit meer vergaat.